La presa de mesures de l'impacte acústic del circuit de Montmeló a Cardedeu fa preveure un impacte acústic real del circuit de kàrting de Llinars molt superior al previst.
Les noves dades
El passat 29 d’octubre de 2010 els entrenaments privats del “Internacional GT Open”, una competició de turismes celebrada al circuit de Montmeló, se sentien clarament des de Cardedeu i Llinars. Malgrat estar a 12 Km de distància, el soroll de la competició s’escoltava amb tanta claredat des del centre de Cardedeu, als voltants del CAP, que sobrepassava el soroll de fons.
Això va permetre a membres de la Plataforma Stop Kàrting mesurar, mitjançant un sonòmetre d’alta precisió (model CESVA SC-310, TIPUS 1), l’impacte acústic d’un circuit, situat tan lluny que es impossible veure’l, sobre el municipi de Cardedeu. En el gràfic mostrem les dades resultants.
La línia en color morat (línia superior) indica que, quan el circuit està en funcionament, els valors acústics són clarament superiors als indicats per la línia rosa (línia inferior), quan el circuit està aturat. Les mesures acústiques fetes i reflectides en aquest gràfic mostren uns increments d’immissió acústica que poden arribar a fregar els 48-49 decibels de mitjana, perceptibles perfectament per qualsevol persona sense cap aparell especialitzat.
La Plataforma Stop Kàrting Llinars vol destacar aquesta presa de dades, ja que evidencia que el soroll de fons produït per una cursa de cotxes de competició és percebut a 12 km de distància. I si això es produeix, és evident que el circuit internacional de kàrting que es vol emplaçar a Llinars del Vallès tindrà proporcionalment un impacte acústic molt elevat, tal i com ho confirma el quart estudi acústic encarregat per l’Ajuntament de Cardedeu. Recordem que en el termes municipals limítrofs amb la ubicació del circuit de kàrting hi ha nuclis urbans a unes distàncies molt més curtes: a Cardedeu el barri de la Granada (450 m) i el barri del Poble Sec (900 m); a Llinars del Vallès el barri del Turó dels Tres Pins (750 m) i el barri de Sant Josep (950 m); i a Sant Antoni de Vilamajor el barri d’Alfou (1.400 m).
Els límits acústics legals i les previsions dels estudis acústics
La taula següent resumeix i compara els resultats dels diferents estudis acústics (tres realitzats pels promotors del projecte del circuit internacional de kàrting i un per l'ajuntament de Cardedeu) i els impactes acústics previstos. En vermell, les previsions d'impactes acústics ja superiors als legalments permesos. La resta de previsions s'acosten als llindars màxims permesos.
Un impacte acústic previsible, predit i pregonat
El resultat de les mesures acústiques preses reafirmen el neguit de la plataforma Stop Kàrting. El circuit de Montmeló en una cursa de turismes pot arribar a generar nivells acústics de fins a 48-49 decibels a Cardedeu. Aquestes dades contrastades, no teòriques com les previstes en els estudis acústics realitzats, fan témer que fins i tot l’estudi teòric de l’empresa Applus encarregat per l’Ajuntament de Cardedeu (i que projecta un impacte acústic molt superior a l’estudi fet per el propi promotor del Kàrting), pugui haver-se quedat curt en les seves estimacions. Conclusió: l'impacte acústic real pot ser molt superior al previst.
La Plataforma Stop Kàrting vol destacar que la nostra preocupació està basada en fets quantificats i no pas en especulacions infundades sense cap base científica, tal i com argumenten els defensors d’aquest circuit internacional de kàrting.
molt rigorosos cuan fa falta...pero potser hauríeu d'obtenir les dades d'un karting, no del circuit de catalunya en un open de gt...kart de 250cc = ferrari f430?
ResponElimina